Glorious Alpha Two Testers!

Alpha Two Realms are now unlocked for Phase II testing!

For our initial launch, testing will begin on Friday, December 20, 2024, at 10 AM Pacific and continue uninterrupted until Monday, January 6, 2025, at 10 AM Pacific. After January 6th, we’ll transition to a schedule of five-day-per-week access for the remainder of Phase II.

You can download the game launcher here and we encourage you to join us on our for the most up to date testing news.

Ideas for improvements to the starting area.

Here, I will mainly talk about the starting areas, several points are difficult for new players and their general progression in the game. I am aware that we are all focused on the same place on Alpha two, however these improvements are possible for later.

- Harvesting: Apart from wood and fish, the other resources of the novice level are almost impossible to find. Even though in the starting areas, we find resources of the apprentice, companion levels, or even higher in quantity. It would be correct to balance the resources in these starting areas, towards the novice and apprentice levels.

- Quests: the very first quests of the starting areas, some require looking for clues, characters or objects in a large area. Some steps are so well hidden that the starting quests are discouraging. Perhaps the locations should be better detailed, or more details given in the content of the quests so as not to cause a blockage. Many players do not do them, finding that it is a waste of time.

If you have other ideas of things to improve, do not hesitate to talk about them, detail and argue.

Remember that this is an Alpha. Good game to all.


Ici, je vais parler essentiellement des zones de départ, plusieurs points sont difficiles pour les nouveaux joueurs et leur progression générale dans le jeu. J'ai conscience, qu'on est tous concentré au même endroit sur l'Alpha deux, néanmoins ces améliorations sont envisageables pour plus tard.

- Récolte : En dehors du bois et du poisson, les autres ressources du niveau novice sont quasiment impossible à trouver. Alors même que dans les zones de départ, on trouve des ressources des paliers apprenties, compagnons, voir plus élevé en quantité. Il serait correcte d'équilibrer les resources dans ces zones de départ, vers les niveaux novice et apprenti.

- Quêtes : les toutes premières quêtes des zones de départ, certaines demandent de chercher des indices, personnage ou objet dans une large zone. Des étapes sont si bien cachées, que les quêtes de démarrage sont décourageantes. Il faudrait peut-être mieux détaillé les localisations, ou donner un plus de détails dans le contenu des quêtes afin de ne pas engendrer un blocage. Beaucoup de joueur, ne les font pas, trouvant que c'est une perte de temps.

Si vous avez d'autres idées de chose à améliorer, n'hésitez pas à en parler, détailler et argumenter.

N'oubliez pas que c'est une Alpha. Bon jeu à tous.

Comments

  • SinokeLeStoicienSinokeLeStoicien Member, Alpha Two
    edited December 22
    Here is the example of hunting. A profession so hard to get up, that the animals of the apprentice level pollute the space. Only one is collected at the novice level in the area.

    Ici, l'exemple de la chasse. Un métier tellement dur à monter, que les animaux du niveau apprenti polluent l'espace. Un seul est ramassé au niveau novice dans la zone.


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  • SinokeLeStoicienSinokeLeStoicien Member, Alpha Two
    edited December 22
    In return, those who should be at the novice level, level 2/3, ask for an apprentice level.

    En contrepartie, ceux qui devraient être au niveau novice, niveau 2/3, demandent un niveau apprenti.

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